Pijnklachten/spoed – Mondzorgcentrum Atik – Assen

Pijnklachten/spoed

Mondzorgcentum Atik is geopend op maandag tot en met woensdag van 08:00 tot 18:00 uur, donderdag van 08.00 tot 17.00 uur en vrijdag van 08.00 tot 13.00 uur.

We adviseren om vroeg in de ochtend te bellen (vóór 10 uur), om een afspraak op dezelfde dag nog te realiseren. Wij hebben niet elke dag ruimte in onze agenda voor alle spoedgevallen, dus categoriseren wij dit op spoed, minder spoed of helemaal geen spoed.

Buiten de reguliere werktijden kunt u ons uitsluitend bij ongevallen en nabloedingen telefonisch bereiken. Wanneer u ons normale nummer belt, krijgt u via het antwoordapparaat het juiste spoednummer door.

Spoeddienst

Zoals hierboven beschreven, gaan op werkdagen van maandag tot en met donderdag vanaf 17:00 uur de spoeddienst in. Deze dienst is alleen bedoeld voor ongevallen of nabloedingen. Op vrijdag vanaf 12.00 uur start de weekenddienst.  De weekenddienst is ALLEEN bedoeld voor zeer ernstige pijnklachten, nabloedingen of ongevallen.

De spoeddienstregeling in Assen is veranderd. Eerder was er een roulatieschema tussen alle tandartsen in Assen, zodat iedere week een andere praktijk spoeddienst had. Dat is nu niet meer het geval, iedere tandarts regelt nu de eigen dienst. Dat betekent dat wij alleen bereikbaar zijn voor patiënten van Mondzorgcentrum Atik. Bent u patiënt bij een andere tandartspraktijk, dan kunt u hun vragen hoe de dienst geregeld is.

Buiten onze reguliere openingstijdens kunt u, als patiënt van Mondzorgcentrum Atik, ons praktijknummer 0592-309567 bellen. Luistert u goed naar dit bericht, hierin staat vermeld wat u kunt doen bij ernstige spoed.

Acuut/ernstige spoed Geen of mindere spoedklachten
  • Nabloedingen
  • Uitgevallen tand of kies na een ongeval
  • Loszittende tand na een ongeluk
  • Acute ontstekingen die gepaard gaan met een dikke wang en koorts
  • Afgebroken stukje tand, kies of vulling
  • Afgebroken of uitgevallen kroon
  • Scherpe randen aan tanden of kiezen
  • Los zittend spalkje
  • Gevoeligheid aan tanden of kiezen.
  • Zenuwpijn.
Op deze site spoed naar de tandarts  kunt u zelf inschatten of uw klacht ernstige spoed of niet is. Bij twijfel mag u telefonisch contact opnemen.

Houdt u er rekening mee dat uw zorgpas en legitimatiebewijs meeneemt. Wanneer deze gegevens niet goed in ons systeem staat, kan er op een directe betaling gevraagd worden, dit kan contant of per pin.